Een laboratorium voor innovatieve crossmediale producten

Een laboratorium voor innovatieve crossmediale producten
Bekijk video

Onze communicatie wordt dagelijks socialer, transparanter, mobieler en vooral oneindig veel sneller. We delen, liken, recommenden en retweeten het ene terwijl we het andere vervolgens weer (selectief) afschermen of op een bepaalde niche richten. Mobiele en digitale applicaties moet interactief en ʻfunʼ zijn en offline events moeten online minstens zo breed worden uitgemeten. Hoe speel je hier als mediabedrijf op in? Hoe hou je je staande in de snelheid van de ontwikkelingen?

 

Het Kerckebosch Medialab

 

Om mee te groeien met de vraag van de markt naar een steeds breder spectrum aan crossmediale communicatieoplossingen heeft Kerckebosch Media sinds september een nieuwe educatieve werkplek opgericht: het Kerckebosch Medialab.
Op de nieuwe afdeling ʻResearch & Developmentʼ is dit Medialab van start gegaan. Hier zullen studenten van een aantal opleidingen aan de slag gaan met verschillende uitdagingen. Zij zullen projectmatig en multidisciplinair te werk gaan. Vanaf een ʻideeʼ van een uitgever zullen de studenten marktonderzoek gaan uitvoeren, voorstellen presenteren, ontwerpen maken, de uitvoering of productie voor hun rekening nemen en uiteindelijk het product of de dienst in de markt zetten.

Lees meer